Friday, March 30, 2012

This world is too crazy

TACOMA, Wash. — Authorities investigating the 2009 disappearance of a Utah woman found her blood in the family home and a hand-written note in which she expressed fear about her husband and her potential demise, according to documents unsealed Friday.
The files raise further questions about why Susan Powell's husband was never charged in her disappearance before he killed himself and their two young sons in a gas-fueled inferno in Washington state earlier this year. Investigators in West Valley City, Utah, never arrested Josh Powell or even publicly labeled him as a suspect in his wife's disappearance.
A prosecutor in Washington state who was getting a first look at the files Friday said if it was his case, he would have charged Josh Powell with murder.
"There is direct evidence. There is circumstantial evidence. There is motive," said Pierce County prosecutor Mark Lindquist. "There is everything but the body."
The documents, used as justification to search the home where Josh Powell was staying last year, detail a widespread case that investigators had built against him.
Shortly after Susan Powell disappeared, authorities found blood evidence on a floor next to a sofa and determined that it was Susan Powell's. The sofa appeared to have been recently cleaned, and two fans had been set up to blow on it.
Investigators found several life insurance policies on Susan Powell that totaled $1.5 million and determined that Josh Powell had filed paperwork to withdraw her retirement account money about 10 days after her disappearance.
The documents describe Josh Powell as unwilling to help in the investigation.
A safety deposit box used by Susan Powell had a hand-written letter titled "Last will & testament for Susan Powell," according to the documents. She wrote in that letter that she did not trust her husband and that they'd been having marital troubles for four years.
The letter also said that "if Susan Powell dies it may not be an accident, even if it looks like one," according to the documents.
Josh Powell always maintained his innocence and said he had taken their boys, then 2 and 4, on a midnight camping trip in freezing temperatures the night she disappeared.
One of the children, Charlie, told investigators in an interview shortly after his mom disappeared that she had gone on the camping trip with them but did not come back home and he did not know why, according to the files. A few weeks later, he told a church teacher with no emotion: "My mom is dead."
Investigators had found a gas can, tarps and a shovel in Josh Powell's vehicle shortly after the investigation began. Susan Powell's cellphone was also in the car, and Josh Powell "did not have an answer as to why," according to the documents. One person interviewed by police said Powell had once made comments about how to kill someone and dispose of the body.
Susan Powell's purse, keys, credit cards and other belongings were found in the couple's master bedroom.
West Valley City police on Friday refused to expand on any details revealed in the search warrant because the investigation is still ongoing, said Sgt. Mike Powell, who is not related to the Powell family.
"This case began as a missing person case and remains as such," he said. "But due to the suspicious nature ... murder and kidnapping have not been excluded."
Although police have only identified Josh Powell as a "person of interest," Sgt. Powell didn't rule out eventual charges against his father, Steven Powell.
Josh Powell moved with the boys to Steven Powell's home in Puyallup, Wash., but the grandfather was arrested and charged with voyeurism and child pornography last September. The boys were placed with Susan Powell's parents for their safety.
On Feb. 5 – a few days after incestuous images found on Josh Powell's computer prompted a judge to order him to undergo a psycho-sexual evaluation – he locked a social worker out of his rental house, attacked the boys with a hatchet and ignited the home in an explosive, gas-fueled inferno. The social worker was not injured.
Pierce County sheriff's spokesman Ed Troyer said his detectives would have arrested Powell "a long time ago" if this had been their case. He said a detective in Washington state was aware of the details gathered and local authorities had been anticipating that Utah investigators would pursue an arrest.
"Obviously, it's frustrating," Troyer said. "We were always waiting for the phone call to go arrest him."
The documents also describe how Steven Powell had an apparent obsession with his daughter-in-law. A locked cabinet in Steve Powell's bedroom contained multiple images of Susan Powell, including some of her in her underwear. Other images showed nude female bodies with Susan Powell's face copied onto them.
Another image showed Steven Powell masturbating to an image of Susan Powell.
Susan Powell wrote in her personal journals that she did not want Steven Powell involved in her life and wished that Josh Powell would sever ties with him. She described Steven Powell as a pedophile.

Source

Yo this is terrifying. Its stories like this that are the reason why i am in no rush at all to get married and have kids (if i do either of them at all) despite the constant, sometimes deafening ticking of my biological clock. People are crazy...and getting even crazier with each passing day.

Thursday, March 29, 2012

It's not even my birthday

But he wanna lick the icing off...


Man, i told myself i wasn't gonna waste my life with this whole Chris Brown Rihanna nonsense but damn if that Birthday Cake remix ain't my freakin jam!


Wednesday, March 28, 2012

My Super Interesting Day

I woke up an hour or so early so i could swing past my parents house before work and drop off my dad's bday present (and pick up the registration papers for my car). The whole ride i had this feeling that the papers weren't going to be there...and they weren't. So my mommy said she'd drop them off to me at work today on her way to work. I did sing my heart out to mary j blige the entire ride home though lol.

LikeABawse
When i was walking to my car, i saw some old dude riding down the street on a segway lol. I've never seen anyone on one of those in real life, only in the movies. But there he was, just riding along. Do you boo-boo!




I spent most of my workday running errands. At one point i ended up at Target buying a few things for my event on friday and the lady at the cash register had these freakin jurassic park finger nails. I mean...these are the type of nails that you expect to see on a 90s black ghetto girl lol. And she had door knocker earrings and bangles and rings...it was crazy. And this was an old ass white lady #NoRacist lol

On my way to work from my internship, i was driving behind a minivan. I noticed that instead of a backseat, they had a lawn chair lol. Not safe.

get it? lol
After my staff meeting, me and my RAs went on a "staff outing" to Applebee's #HalfOffAppetizersYeah. On tuesday nights they do karaoke at this particular Applebee's so some of them thought it would be a good idea to sing a song. What did they choose? Baby Got Back by Sir Mix-A-Lot. Needless to say, it was QUITE entertaining lol. "My anaconda don't want none unless you got buns hun!"



So...that was my tuesday lol. How was yours?

Tuesday, March 27, 2012

Accomplished

Received the Graduate Assistant of the month award
Invited to join Delta Epsilon Iota Academic Honor Society
Got 100% on my last research assignment

Lots of good news.

And HAPPY BIRTHDAY to daddy dearest!

Monday, March 26, 2012

Like Clockwork

Every sunday night, like clockwork, i stay awake all night. I don't know what my mind and body have against going to sleep on sunday nights. As I type, it is 4:36am and i have been trying to sleep since midnight. Every freakin weekend without fail this crap happens. AAAAARRRRGGGGHHHHH. I guess i'll be going through another monday looking like a damn zombie.

Thursday, March 22, 2012

I had a vision of love

Not really! I've just been testing out the camera on my phone.
Check the hang time!!!. Hair getting some length to it again :) i'm surprised considering i got my hair done at the beauty school by this nervous little white girl. I swear i thought i was gonna leave that place bald. She was so nervous, she was shaking. I could literally feel her hands shaking in my hair. SMH. I spent almost the entire time i was at her station telling her what she was supposed to be doing. And the instructor was no better, sadly. She knew the basics but still...Thankfully there was a woman of color there and she ended up doing most of the work. 
On my way to work the other day i saw someone in a hot air balloon...just cruising over campus...not a care in the world. And this was at like 8am mind you. I don't think i have the balls for that though. The last thing i need is go plummeting out of the sky in a wicker basket!
I was in the store looking for baby shower stuff (i have 2 baby showers to go to within a week of each other. niggaz need to stop procreating! lol) and i saw this. I have NEVER seen a card specifically for chicks with deadbeat baby daddys lol. Ok ok, not every single mama is the result of a dead beat daddy but it did catch my eye.
While i was in that same store, i saw this freakin Starbucks cup just sitting on the shelf. People are so gross. Now why couldn't this person just throw their shit in the trash?!? Speaking as someone who spent quite a few years in retail, it still pisses me off to no end when people leave their stuff all over the place, or put stuff where it doesn't belong. I haven't worked in a store since i was a teenager and i still can barely resist the urge to straighten up a rack of clothes when i pass it or fix a display if i notice somethings off.
 I came home the other day to find this pretty door dec on my apartment door. What can i say, the RAs love me lol. *their supervisors probably told them to do this, i'm sure they don't love me*
 I decided i should probably put some stuff on my wall (even though i'll only be here another month and a half) and what better than sorority stuff?!? Top left: My "Neophyte of the Year" award. Top right: My "Soror of the Year" Award. Bottom: A plaque my "baby ace" made me when she crossed.

 A clipboard one of my RAs made me...because she obsessed with her sorority and she knows i'm obsessed with my sorority lol. Can never have too much para around.
 I did learn however that my front facing camera sucks as you can tell from this blurry ass picture (and it doesn't have video capability. So i ask what is the point of even having it on there?!?)



Wednesday, March 21, 2012

I'm sexy and i know it

Its wednesday and we're almost through with this week *dancing azonto*
I've been practicing lol. I'm getting ready for a really big (african) function in a month and nobody wan carry last, dancing queen that i am! I still need to get an outfit though...
Anywho, its been an interesting week. Some challenges, some rewards, some interesting tales and revelations...but i won't bore you with those stories today. Just wanted to share a clip with you guys since "i'm sexy and i know it" is my official unofficial theme song (seriously, the song is literally in my head almost every waking hour of my day, alongside Moves Like Jagger- thats my damn jam. In fact i think i'm gonna go listen to that after I hit Submit)...




Ain't they sexy??? This is why i shop at Target (and yes i pronounce it Tar-Zhay #VeryBougie). This kinda nonsense doesn't happen over there! lol

Meanwhile, i love this commercial:



Stay Sexy My Friends!

Sunday, March 18, 2012

Justice for all...or for some?



Whats most disturbing about this to me is not that it happened, not that an innocent young man who was walking down the street minding his business, and not that his killer is currently MIA...whats most disturbing about this is that it happened in Sanford, FL...where my parents call home and the fact that this could easily have been MY 16 year old brother. I've been sitting on this story for a while now, waiting for it to play out. It literally LITERALLY makes me sick to my stomach every day i turn on my computer and read another piece of the story...especially the statements being made by the local police and the Zimmerman family. I don't care how "upstanding" (and i use that term loosely) this dude proclaims to be, the fact still remains he killed someone...who's only crime was being black in (what i assume is) a white neighborhood...who was carrying a can of iced tea and a bag of skittles...And all of this happened AFTER THE POLICE TOLD ZIMMERMAN TO STAND THE FUCK DOWN AND WAIT FOR THEM TO GET THERE AND "INVESTIGATE". And even if i were to believe that this Zimmerman dude really did fear for his life (and wasn't just a racist, murdering jackass): HE WAS IN A CAR...TRAYVON WAS ON FOOT. If you were that afraid...lock your door, roll up your window and drive the fuck away!
And you know, that if the situation were reversed and some random black guy was following some random white kid under the guise of "neighborhood watch" and decided to kill the kid...his ass would be UNDER the jail...if he even lived that long. SMH...sometimes i hate this place.


ETA: The good folks over at SBM have got a hold of some of the 911 calls made that night. In one of them you can actually hear a young man screaming in the background and then the gunshot that ended young Trayvon's life. 
http://www.singleblackmale.org/2012/03/18/update-george-zimmerman-and-trayvon-martin-911-police-tapes-released/ 

Saturday, March 10, 2012

Because I loooooooooooove you


Rhapsody has hit me with her self-created Loyalty Award. The fact that she herself created especially for us makes it even more special. So i figured i'd shout out a few of the people who have been making the blog journey wonderful for me as well (and those of whom have brought smiles to my daily life outside of blogsville):

9ja-great
ginger
honeydame
myne
adede
nwunye
toinlicious
don
ade
sisi yemmie
yellow sisi unspoken
amaka
taynement
coy~introvert
nenyenwa (and her fam who bring smiles and laughs to my world in real life as well)
9ja-foodie
okeoghene
prism
singlenigerian
lovelife4sale
naijamum (who's on hiatus *sad face*)
kemi
kitkat (even though she has dumped us)
ibhade (who has finally returned, yay!)

There are tons more of you and i hope you all know that you're appreciated by me. I tip my liquor-filled cup to you all. Have a great week!

*yes, i was too damn lazy to actually tag your blogs here, sorry! seriously, look how many of you there are!!!*

Friday, March 9, 2012

Getting right

Tonight (3.8.12) was a great night! It was everything i needed and more. Especially after having a rather sucky day that had me flipping through my bible (ok ok, i was on biblegateway.com) looking for scriptures to make me feel better about the $#!++y situation i was in. Romans 5:3 did it for me. And then i came on blogsville and whats the first thing i see? Taynement's post in which the first paragraph explicitly cites Romans 5:3! 
*When God is trying to tell you something...

Anywho, after i calmed myself down, i decided to go to a youth meeting a friend of mine invited me to at his house. I was a lil skeptical cuz its been a minute since i've been to an organized religious function (as opposed to just bible study, religious conversing, and the likes with friends) plus he's Coptic and i had no idea what their belief structure/guiding doctrines were other than they are Orthodox Christians. We had a great conversation about forgiveness (which i def needed to be part of given all the bs i've been harboring) and i met a lot of cool people in the process. Um...the prayer part definitely threw me off lol but its all good. Afterward we just hung around chatting and what have you. All in all, a pretty good night.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fastforward to Friday March 9, 2012...


Today i shout loud and proud WAH-OOO-AAH to all my sorors near and far as we close out another Diamond Days and celebrate 15 years of unbreakable bonds of sisterhood in Lambda Psi Delta Sorority, Inc. To the 9 Black Diamonds that started it all...and to every beautiful, amazing, dazzling diamond diva that i have the privilege of calling my soror and my sister: When I Look At You...

Happy Founders Day Sorors and I can't wait to see you all at Nationals this summer :)

Have a great weekend everybody!

Wednesday, March 7, 2012

Inspiration



I've always wanted to have a stripper pole in my bedroom but i thought i was being silly, especially since i am far for a skinny-mini. But after seeing this...yup, the plan is definitely back in motion.

Happy Hump-Day folks (no pun intended...seriously lol)

Tuesday, March 6, 2012

Respect

The world would be a much better place if people could just live by the golden rule:

Is it really that hard to just be a decent human being???

Monday, March 5, 2012

Bad Bad Bad Bad Boy...


...You make me feel so good
-Ma$e, 1997





It seems like every time a topic comes up, it comes up in multiple conversations. So the topic of discussion last week was "bad boys/badt guys" Despite my infatuation with the likes of Method Man, DMX (pre-crack/cocaine addiction), and half the cast of HBO's The Wire...i'm not bout that life. I prefer my man to come with a college education (or some form of education/training past high school), a good (legal) job, and having spent 0 - minimal time behind bars*
I say minimal time behind bars because...well..sometimes $hit happens. Wrong place, wrong time...wrongfully accused of something, evil twin brother out to ruin your life...etc
However, after having said all that, i can never deny the outward appeal of a man in a fitted, a pair of timbs, and a flight jacket or a northface snorkel. (what can i say, deep down in my heart of hearts im just a ghetto girl from NY). A thug, in appearance, does things to me that would make half of you blush. But that's where it stops. In appearance. In practice, not so much. If you're throwin up signs, got a flag hangin from your pocket and make your living slangin rocks on the corner...you and me sir shall have no dealings together. I have no interest in living my life in fear, wondering when the boys might come kick the door in and repo all my $hit because it was bought with drug money, makin collect calls and weekend visits to the pen, or getting caught in the crossfire cuz you capped Lil D's cousin and now he wants revenge and he knows i go with you. Nuh-uh. not me.

So let us put our fears to rest. Lady Ngo is #TeamGoodGuy all day and tomorrow! As sexy as that thug appeal may be...grown man/real man swag is far more desired :)

But in my fantasies, any of these dudes will do (i'm sure the names will sound familiar to you if you've ever watched The Wire- which was an amazing show by the way and a constant reminder as to why i do not like Baltimore or the DMV area in general.)...
Chris Partlow aka Gbenga Akinnagbe
Stringer Bell aka Idris Elba
Michael Lee aka Tristan Wilds (now that he's of age lol)
Omar Little aka Michael K. Williams (for those of you that know who this is...don't you DARE judge me lol)
Bodie Broadus aka J D Williams
Wee-Bey Brice aka Hassan Johnson



no homo

Friday, March 2, 2012

Might as well

I'm on duty once again. And i've already gotten like a million calls...6 more nights to go. Since i'm terrified that the minute i lay my head on the pillow the damn duty phone is gonna ring, i figured i might as well blog. I don't have anything in particular to share this evening/morning so i'm just gonna ramble.

Some silly things that I wanna do before i become a real adult:


  1. Drunk-Dial (or Drunk-Text) someone
  2. Go to a tanning salon and ask them to set me up in a tanning bed...and see what they say. I should probably bring my camera for that one.
  3. Tie a perfect gele
  4. Similarly, rock a ridiculously huge gele and sit right in the front row and obstruct everyone in the room's view! lol
  5. Go fishing...so long as i don't have to bait my own hook.
Dang, i wrote that waaaaaaay too quickly. Ok, allow me to entertain you with some of my thuggish-ruggish tunes from yesteryear:











Can you tell i got a little thing for Method Man?!? lol

Alrighty, i'm gonna try and pretend to go to bed since i have to be at work at 9am. Have a good weekend my people!!! ♥


PS: i was just reading my TL on twitter and ugh, some of you people's constant cheerfulness (9ja-great!) makes me wanna barf! For goodness sake. (you know i luuuuuuuuuuuuuuv u though)